loading...

تکنوجو - مجله فناوری اطلاعات

تعداد کمی از سیستم عامل ها مانند RPG Maker آزمایش زمان را کرده اند. با انتشار RPG Maker MZ در PS4 و Nintendo Switch امروز ، بیایید نگاهی به چگونگی وقوع آن بیندازیم.کیت های بازی سازی تقریباً به اندازه

payam بازدید : 83 چهارشنبه 19 شهریور 1399 نظرات (0)

تعداد کمی از سیستم عامل ها مانند RPG Maker آزمایش زمان را کرده اند. با انتشار RPG Maker MZ در PS4 و Nintendo Switch امروز ، بیایید نگاهی به چگونگی وقوع آن بیندازیم.کیت های بازی سازی تقریباً به اندازه رایانه های شخصی وجود داشته اند. Broderbund’s The Arcade Machine به دارندگان اپل II اجازه داد در سال 1982 شلیک های ساده ای بسازند و گری کیچنس GameMaker به طرفداران Commodore 64 اجازه داد تا در تعدادی از ژانرها تجربه های بازی را بسازند.

در طول دهه ها ، این عناوین آمده و رفته اند ، اما تعداد کمی از سیستم عامل ها مانند RPG Maker آزمایش زمان را کرده اند. توسعه دهنده ژاپنی Enterbrain اولین قسمت ، RPG Tsukūru Dante 98 را در سال 1992 منتشر کرد ، اما آنها به سادگی ادامه محصولات دیگر ساخته شده توسط توسعه دهنده ASCII بودند. بیش از بیش از یک ربع قرن ، از RPG Maker برای ایجاد صدها هزار بازی استفاده شده و یک جامعه طرفدار فداکار ساخته است که اخیراً با RPG Maker MZ ساخته شده است. بیایید بررسی کنیم چگونه این اتفاق افتاده است.

روزهای اول:

تاریخچه بازی های رایانه ای نقش آفرینی در ژاپن با یک واردات بسیار تأثیرگذار غربی آغاز شد: ویزاردی ، خزنده سیاه چال 1981 که توسط یک جفت دانشجوی کالتک ایجاد شده است. با در نظر گرفتن قوانین اساسی Dungeons & Dragons و پیوند دادن آنها به یک دید ابتدایی ابتدایی ، در ایالات متحده و حتی در خارج از کشور موفقیت بزرگتری به دست آورد. ASCII شرکتی بود که وظیفه ترجمه بازی ها برای رایانه MSX خود را بر عهده داشت و در اوایل دهه 1990 ، در حال توسعه بخش های ویژه برای بازار ژاپن نیز بود.

توسعه دهندگان بومی به شدت از این بازی الهام گرفته شده اند. به عنوان مثال ، Yuji Hori’s Dragon Quest ، نمای نبرد اول شخص را مستقیماً از جادوگر می گیرد اما با استفاده از یک صفحه از بالا به پایین ، می توانید کاوش را با دسترسی بیشتر از Ultima ، به راحتی در دسترس قرار دهید. کل ژانر می تواند DNA خود را به همان بازی های اصلی بازگرداند و طولی نکشید که تعداد زیادی ناک اوت در بازار آغاز شد. برنامه نویسی اساسی اکثر این بازی ها کاملاً ساده بود و جذابیت زیادی از داستان سرایی داشت.

RPG Maker به طراحان احتمالی اجازه می داد که این داستان ها را تعریف کنند ، آنها را در چارچوب های اصلی کاوش و مبارزه آویزان کنند که بازی های دیگر این سبک را پیش ببرد. این بازی ها به سرعت جامعه ای از خالقین را ایجاد کردند که شروع به انتشار پروژه هایی برای مخاطبان قدردان کردند. و مردم در دنیای غرب کمی حسادت می کردند.

عبور از روی:

این مسئله کاملاً شناخته شده ای است که ترجمه RPG برای مخاطبان خارجی کار زیادی است. Enterbrain قصد نداشت RPG Maker را به بازارهای غربی منتقل کند ، زیرا احساس می کرد که پایگاه کاربر بسیار کوچک و مناسب برای توجیه هزینه است. اما اوتاکو قبلاً بازی های ایجاد شده با این ابزار را شروع کرده بود و آنها می خواستند خودشان دست به کار شوند. فقط یک هوادار طول کشید تا این اتفاق بیفتد.

در سال 2000 ، یک دانشجوی روسی که با نام مستعار "Don Miguel" شناخته می شد ، Don Miguel's Sample Game را منتشر کرد ، یک ماجراجویی کوتاه با RPG Maker 2000. اما بازی به زبان انگلیسی بود ، زیرا او وقت خود را برای ترجمه کل سیستم عامل اختصاص داده بود. اندکی بعد ، دون میگل ترجمه های خود را از RPG Maker 2000 و RPG Maker 1995 در اینترنت بارگذاری کرد و آنها را برای اولین بار در دسترس مخاطبان انگلیسی زبان قرار داد.

برای نسلی که با کلاسیک های Super NES مانند Chrono Trigger و Final Fantasy VI بزرگ شده بودند ، دستیابی به RPG Maker راهی برای ساختن بازیهایی بود که آرزو می کردند تمام زندگی خود را داشته باشند. ترجمه های شاد دون میگل ، پر از زبان انگلیسی شکسته ، طی چند سال آینده مانند آتش شدید گسترش یافت. در آن زمان تعداد کمی کیت بازی سازی در بازار وجود داشت ، بنابراین RPG Maker به یک نرم افزار محبوب برای یک نسل از خلاقیت تبدیل شد.

سرانجام ، Enterbrain مورد توجه قرار گرفت و گرچه هیچ برنامه ای برای بومی سازی این نرم افزار نداشت ، اما مطمئناً نمی خواست که افراد بدون اجازه آن کار را انجام دهند. سایت Don Miguel پایین آمد اما در آن زمان RPG Maker در طبیعت بود. Enterbrain با انتشار قرارداد قانونی نسخه برنامه به زبان انگلیسی با شرکت آمریکایی Protexis قرارداد بست ، اما تعداد کمی از مردم می خواستند هزینه نرم افزاری را که قبلاً می توانستند به صورت رایگان دریافت کنند پرداخت کنند.

گیمرهای آمریکایی قبلاً شبکه ای از رمزگذاران ، مترجمان و سایر افراد را برای کاوش در کد Enterbrain ساخته بودند و این جامعه طرفداران احساس مالکیت کارهایشان را داشتند. بدون هیچ راهی برای فروش بازی ها ، همه آنها زحمت عشق بودند.

طولی نکشید که این جامعه مداح شروع به جلب توجه کرد. بازی جنجالی Danny Ledonne’s 2005 بازی Super Columbine Massacre RPG! هنگام شلیک به همکلاسی های دبیرستان کلرادو ، بازیکنان را به جای اریک هریس و دیلن کلبولد قرار دهند. با هدف انتقاد از واکنش رسانه ها به اقدامات این نوجوان ، به سرعت خشم بازماندگان کلمبین و مطبوعات را برانگیخت ، در حالی که دیگران از تمایل لدون برای پوشاندن پاکت نامه ای که برای بازی ها قابل قبول بود ، قدردانی کردند.

Enterbrain کار با شرکت های دیگر را شروع کرد تا نسخه های جدیدی از این نرم افزار را به طور رسمی به غرب مجوز دهند و با هر نسخه جدید ویژگی های جدیدی اضافه می شود. حتی گاهی اوقات ویژگی های محبوب مورد غضب طرفداران حق رای دادن حذف می شدند. هنوز هم ، پایگاه کاربر رشد کرد. از آنجا که به دانش رمزگذاری احتیاج نداشت ، سازنده RPG یک نقطه ورود کامل به توسعه از افراد در زمینه های متنوع بود.

انتشار RPG Maker VX Ace در سال 2012 باعث شد حق رای دادن برای اولین بار Steam را تجربه کند. بازار عظیم Valve هدیه ای خیرخواهانه برای توسعه دهندگان مستقل بود و RPG Maker که می توانست بازی ها را به صورت اجرایی مستقل بسته بندی کند ، در آنجا خانه ای پیدا کرد.

پیش از این ، توسعه دهندگان RPG Maker بازی های خود را به عنوان نرم افزار رایگان منتشر می کردند. اما اکنون آنها می توانستند هزینه کارهایشان را بپردازند - و حتی بهتر از این ، قبل از اینکه با Steam Early Access تمام شوند ، هزینه را شارژ می کردند. از آنجا که اکثریت قریب به اتفاق عناوین RPG Maker توسط آماتورهایی ساخته شده اند که هیچ تجربه واقعی ندارند ، این به سرعت باعث ایجاد انبوهی از بازی ها شد که به سرعت حذف شدند.

آنچه قبلاً یک گروه خلاق از خلاقیت های پرشور بود ، در معرض دنیای بازی های وسیع تری قرار گرفت و به خوبی پیش نرفت. هنگامی که AOL از سال 1993 پیشنهاد دسترسی Usenet را آغاز کرد و سیل تازه واردان را به فرهنگ آنلاین که برای دهه ها ایجاد شده بود ، وارد کرد ، یکی از کاربران در subreddit RPGMaker آن را با "سپتامبر ابدی" مقایسه کرد.

خوشبختانه این تورم فروکش کرده است ، و اگرچه هنوز چند بازی RPG Maker آماده برای اولین بار در هفته وجود ندارد که در Steam قرار می گیرد ، اما طاقت فرسا نیست. مردم همچنین از این نرم افزار برای ایجاد ژانرهای غیرمعمول استفاده کرده اند ، مانند بازی هایی که برای کمک به آموزش ریاضیات یا رویدادهای تاریخی طراحی شده اند.با انتشار این هفته RPG Maker MV برای PS4 و Nintendo Switch ، این حق رای دادن قرار است به گروه کاملاً جدیدی از گیمرها برسد.

بالای پشته:

ورود به بازی های RPG Maker می تواند یک کار ترسناک باشد. آنجا چیزهای زیادی وجود دارد و غربال کردن آشغال برای یافتن گنجینه بیشتر از زمانی است که اکثر مردم برای آن وقت دارند. در اینجا چند بازی باید از تاریخ حق رای دادن انجام شود.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مجله تکنوجو، مجله ای اینترنتی برای انتشار اخبار و اطلاعات روز فناوری اطلاعات، کامپیوتر، اپلیکیشن ها، تکنولوژی موبایل
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 66
  • بازدید ماه : 173
  • بازدید سال : 1,002
  • بازدید کلی : 5,060